Informacija gyventojams telefonais:
(8 5)  212 0000
(8 5)  232 2222
  • Parašyti
  • Parašyti
  • Parašyti
Apie musGyventojamsĮstaigoms
Klausiame

Žiemą daugėja traumų. Ar žinote, kad dėl nesunkios traumos reikia kreiptis į savo šeimos gydytoją, patyrus sunkią traumą – skambinti 112?


Apklausų rezultatai



Gyventojus konsultuojame
Telefonu:
(8 5)  232 2222 (skambinant iš užsienio + 370 5  232 2222)
(8 5) 212 0000

El. p. info@vlk.lt

Vilniaus TLK Gyventojų aptarnavimo skyriuose

Mus rasite
Ž. Liauksmino g. 6, 01101 Vilnius
Kaip rasti: map


Gyventojų priėmimo laikas
I–IV 7.30–18.00
V 7.30–16.45
VI 9.00–13.00

Prieššventinėmis dienomis dirbame viena valanda trumpiau.

Įstaigas konsultuojame

Vilniaus TLK darbo laikas
I–IV 8.00–17.00
V 8.00–15.45

Pietų pertrauka 12.00–12.45

Prieššventinėmis dienomis dirbame viena valanda trumpiau.

Prašymų ir skundų nagrinėjimas


Ką daryti, jei įsigijote vaistą, kurio sudėtyje yra nekokybiško valsartano? Atnaujinta 2018-07-17 (Archyvinė informacija)
SAM nuotrauka

Sveikatos apsaugos ministerija atkreipia pacientų, vartojančius vaistus su veikliąją medžiaga valsartanas, dėmesį. Dalis pacientų įsigijo vaistus, kurie šiuo metu jau yra atšaukti iš rinkos ir kitą kartą apsilankius vaistinėje bus pasiūlytas kito gamintojo vaistas su ta pačia veikliąją medžiaga.

Pasak sveikatos apsaugos viceministrės Kristinos Garuolienės, visose Europos Sąjungoje valstybėse narėse vykdomas vaistų, kurių sudėtyje yra nekokybiškos veikliosios medžiagos valsartano, atšaukimas, kuris pradėtas po to kai Ispanija pradėjo skubią atšaukimo procedūrą ir šia informacija nustatyta tvarka pasidalino su kitomis valstybėmis narėmis ir Europos vaistų agentūra. Remdamasi šia informacija, Valstybinė vaistų kontrolės tarnyba (VVKT) tai pat pradėjo nekokybiškų vaistų atšaukimo procedūrą iš Lietuvos vaistų tiekimo tinklo, įskaitant vaistines (informacija apie tai paskelbta VVKT interneto puslapyje http://www.vvkt.lt/).

Siekiant spręsti problemas, susijusias su atšaukiamais nekokybiškais valsartano turinčiais vaistais, labai svarbus vaistinių vaidmuo. Tais atvejais, kai pacientas atneša ir nori grąžinti nekokybišką valsartano turintį vaistą, vaistinė turi jį priimti kaip farmacinę atlieką, įskaitant ir praimtas pakuotes.

Kad nebūtų nutrauktas paciento gydymas ar sudaryti kiti nepatogumai įsigyjant kitą kokybišką vaistą, SAM rekomenduoja vaistinėms, nekokybišką vaistą gražinusiam pacientui išduoti kitą analogišką receptinį vaistą be recepto 30 dienų laikotarpiui.

Vaistinė, pakeisdama nekokybišką vaistą į analogišką kokybišką, ir spręsdama klausimą dėl įsigijimo išlaidų apmokėjimo, turėtų turėti omenyje, kad būtent nekokybiškų vaistų gamintojas yra atsakingas už padarytą žalą ir ją turi kompensuoti. Atitinkamai vaistinė turėtų bendradarbiauti su gamintojais ir kitais tiekėjais, kad nekokybiškų vaistų gamintojai atlygintų patirtus nuostolius.

„Tikimės, kad bendromis pastangomis gyventojų aprūpinimas kokybiškais valsartano turinčiais vaistais nebus sutrikdytas ir kad vaistinės imsis visų tam reikalingų priemonių“, – sako viceministrė Kristina Garuolienė.

Taip pat rekomenduojame gyventojams, vartojantiems vaistus, kurių sudėtyje yra valsartano, kreiptis į gydantį gydytoją, kad būtų įvertintas šio vaisto poreikis ir kitos gydymo alternatyvos.

Šiuo metu Europos vaistų agentūra, dalyvaujant Europos Tarybos direktoratui vaistų kokybei ir sveikatos rūpybai ir ES valstybių narių nacionalinėms vaistų agentūroms vykdo platesnę sartanų grupės vaistų peržiūrą ir vertinimą.



Sveikatos apsaugos ministerijos informacija


Pasitikrinkite
Prevencinės programos
Naudinga
Mažiesiems apie sveikatą
Būk protingas, nepermokėk už vaistus
E. sveikatos portalas
Svetainės dizainas: Idamas