Informacija gyventojams telefonais:
(8 5)  212 0000
(8 5)  232 2222
  • Parašyti
  • Parašyti
  • Parašyti
Apie musGyventojamsĮstaigoms
Klausiame

Žiemą daugėja traumų. Ar žinote, kad dėl nesunkios traumos reikia kreiptis į savo šeimos gydytoją, patyrus sunkią traumą – skambinti 112?


Apklausų rezultatai



Gyventojus konsultuojame
Telefonu:
(8 5)  232 2222 (skambinant iš užsienio + 370 5  232 2222)
(8 5) 212 0000

El. p. info@vlk.lt

Vilniaus TLK Gyventojų aptarnavimo skyriuose

Mus rasite
Ž. Liauksmino g. 6, 01101 Vilnius
Kaip rasti: map


Gyventojų priėmimo laikas
I–IV 7.30–18.00
V 7.30–16.45
VI 9.00–13.00

Prieššventinėmis dienomis dirbame viena valanda trumpiau.

Įstaigas konsultuojame

Vilniaus TLK darbo laikas
I–IV 8.00–17.00
V 8.00–15.45

Pietų pertrauka 12.00–12.45

Prieššventinėmis dienomis dirbame viena valanda trumpiau.

Prašymų ir skundų nagrinėjimas


Dėl nemokamų sveikatos priežiūros paslaugų – į savo gydymo įstaigą Atnaujinta 2018-03-22
Vilniaus TLK nuotrauka

Esu draustas privalomuoju sveikatos draudimu ir turiu teisę pats rinktis gydymo įstaigas bei gydytojus, tai kodėl turėjau susimokėti už gydytojo paslaugas, kai sunegalavęs kreipiausi ne į savo polikliniką? Tai klausimas, į kurį panašių Vilniaus teritorinė ligonių kasa gauna gana daug, o komentarų šia tema apstu ir interneto platybėse. Gyventojams primenama: dėl nemokamų šeimos gydytojo paslaugų pirmiausia reikia kreiptis į savo polikliniką, o jos ne darbo metu – į įstaigą, su kuria poliklinika sudariusi sutartį teikti šias paslaugas jai nedirbant.

Privalomuoju sveikatos draudimu apdraustam asmeniui užtikrinamos nemokamos, t. y. Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) biudžeto lėšomis apmokamos, sveikatos priežiūros paslaugos, kompensuojamieji vaistai, medicinos pagalbos priemonės. Tačiau, kreipiantis dėl nemokamų medicinos paslaugų, ypač svarbu žinoti, kur dėl jų kreiptis.

Gydymo įstaigos darbo valandomis

„Analizuodami gyventojų skundus dėl medicinos paslaugų apmokestinimo, pastebime, kad sunegalavę žmonės, užuot apsilankę savo poliklinikoje jos darbo laiku, neretai pasirenka kreiptis į kitą gydymo įstaigą. Tokį pasirinkimą jie dažniausiai grindžia teise patiems nutarti, kur ir pas ką gydytis, geresniu kitos įstaigos pasiekiamumu ar priimtinesniu jos darbo laiku“, – sako Vilniaus teritorinės ligonių kasos (Vilniaus TLK) Gyventojų aptarnavimo skyriaus vedėja Lina Vitkauskienė.

Vilniaus TLK atstovė patvirtina, kad apdraustieji išties gali rinktis tiek gydymo įstaigą, tiek gydytoją, tačiau, norint gauti nemokamas medicinos paslaugas, gyventojams taip pat reikia laikytis nustatytos tvarkos. „Jei dirbant gydymo įstaigai, prie kurios žmogus prisirašęs, jis be siuntimo arba dėl medicinos pagalbos, kuri nėra būtinoji, kreipiasi į kitą gydymo įstaigą, už paslaugas reikia susimokėti. Nebent kreipiamasi į dermatovenerologą – tam siuntimo nereikia.“

Gydymo įstaigos ne darbo valandomis

Kartais sveikatos problemų kyla tada, kai gydymo įstaiga, prie kurios žmogus prisirašęs, jau nedirba.

„Gydymo įstaigos, prie kurios asmuo prisirašęs, ne darbo valandomis dėl nemokamos medicinos pagalbos reikia kreiptis į tą gydymo įstaigą, su kuria jo įstaiga yra pasirašiusi sutartį priimti pacientus jai nedirbant – vėlų vakarą, naktį, savaitgalį, per šventes ir pan. Jei pacientas vis dėlto pasirenka kitą gydymo įstaigą ir priimantis gydytojas nustato, kad suteikiama pagalba nėra būtinoji, už suteiktas paslaugas pacientui tenka susimokėti“, – sako L. Vitkauskienė.

Vilniaus TLK atstovė pabrėžia, kad kiekvienam būtina pasidomėti, kur kreiptis, kai sava gydymo įstaiga nedirba. Šią informaciją gydymo įstaigos skelbia savo interneto svetainėse ir teikia paskambinus ar atvykus į registratūrą. Ji skelbiama ir Vilniaus TLK svetainės skiltyje „Sveikatos priežiūros įstaigos ir paslaugos“, pasirinkus „Kur kreiptis pacientams Vilniaus apskrityje, kai šeimos gydytojas nedirba“ arba „Kur kreiptis pacientams Alytaus apskrityje, kai šeimos gydytojas nedirba“.

Būtinoji medicinos pagalba – visiems

Būtinąją medicinos pagalbą visiems pacientams pagal savo kompetenciją nemokamai privalo suteikti ar užtikrinti jos suteikimą visos gydymo įstaigos. „Būtinoji medicinos pagalba yra reikalinga tada, kai žmogaus sveikatai ar gyvybei gresia pavojus. Jei pacientą priimantis gydytojas nustato, kad tokia medicinos pagalba reikalinga, ji be siuntimo nemokamai turi būti suteikta ir toje gydymo įstaigoje, prie kurios pacientas nėra prisirašęs“, – paaiškina L. Vitkauskienė.

Būkime sąmoningi

Deja, pasitaiko piktnaudžiavimo, kai pacientai atvyksta į ligoninės priėmimo skyrius dėl paslaugų, kurias gali suteikti šeimos gydytojas. Tad Vilniaus TLK ragina gyventojus būti sąmoningus ir dėl nemokamų sveikatos priežiūros paslaugų kreiptis į savo gydymo įstaigas jų darbo metu, o poilsio ar švenčių dienomis, vėlų vakarą ar naktį – į tas, su kuriomis jos yra sudariusios sutartis dėl paslaugų teikimo jų pacientams.

Atsakinga elgsena apsaugo apdraustuosius nuo staigmenų, kai tenka susimokėti už sveikatos priežiūros paslaugas, kurios galėtų būti apmokėtos PSDF biudžeto lėšomis. Be to, pagal sutartį kitų įstaigų pacientus priimančiose gydymo įstaigose pagalba įprastai suteikiama greičiau negu atsitiktinai pasirinktuose ligoninių priėmimo skyriuose – juk juose tuo metu sulaukiama ypač daug sudėtingų traumų patyrusių, sunkios ar kritinės būklės žmonių.



Vilniaus teritorinės ligonių kasos informacija

Ligonių kasos kviečia:

Rūpimus klausimus galima pateikti info@vlk.lt arba (8 5)  232 2222.


Pasitikrinkite
Prevencinės programos
Naudinga
Mažiesiems apie sveikatą
Būk protingas, nepermokėk už vaistus
E. sveikatos portalas
Svetainės dizainas: Idamas